Trzysta kilometrów biegiem, rowerem, kajakiem, wpław i na rolkach, a to wszystko okraszone zadaniami specjalnymi. Organizatorzy zapowiadają, że ta trasa będzie prawdziwym wyzwaniem. Tegoroczny On-sight Adventure Race odbędzie się 18-21 sierpnia w Sierakowie.
Najdłuższa, trzystukilometrowa trasa dedykowana jest prawdziwym rajdowym wymiataczom, choć ekipa organizatorów nieśmiało sugeruje ją również tym, którzy chcą podjąć wyzwanie i tylko zmieścić się w limicie 55 godzin. Ścigać będziemy się w zespołach dwuosobowych w kategoriach męskiej i mieszanej. Niemal połowę dystansu ma stanowić rower, jedną czwartą bieganie (w tym bieg na orientację), 20% kajak i 10% rolki. Areną zmagań będzie Puszcza Notecka, a baza rajdu będzie zlokalizowana w Sierakowie.
Krajobraz puszczy urozmaicają potężne wały wydm, które tworzą labirynt dolin i pagórków. Wydmy sięgają średnio 20 m wysokości względnej, jednak nierzadko przekraczają 30 m, a największą osiąga na Wielkiej Sowie – 42 m wysokości względnej i 93 m n.p.m. Choć samo centrum Puszczy to tereny ubogie w wodę, to jej pogranicze, nad Wartą i Notecią, obfituje w jeziora rynnowe. Różnych zbiorników wodnych jest na tym terenie aż 90, a około 50 ma charakter naturalny, zwykle pochodzenia wytopiskowego, po stopionych bryłach wycofującego się z Polski lądolodu.
Krótsza, bardziej przystępna „Trasa przygodowa” liczy sobie ok. 80 kilometrów. Ekipa On-sightu sugeruje ją jako wybór dla tych, którzy lubią aktywnie spędzać czas w terenie i mają chęć pobawić się nieco z mapą. To również wyzwanie dla dwójek męskich i mieszanych. Limit na pokonanie dystansu wynosi 12 godzin. Tu więcej, bo jedną trzecią, spędzimy biegając. Kajak i rolki to po 11% dystansu, a rower 44%. Tu również nie zabraknie zadań specjalnych.
Prócz tras rajdowych będzie też okazja żeby pobiegać na orientację na długim dystansie 50 km i krótszym – 25 km. Trasa długa jest zaliczana do klasyfikacji Pieszych Maratonów na Orientację. Limit na oba dystanse wynosi 10 godzin. Na trasach pieszych rywalizujemy solo.
Organizatorzy zapowiadają również, że maksymalnie postarają się wykorzystać wodne atuty terenów Puszczy Noteckiej i Sierakowskiego Parku Krajobrazowego, a w regulaminie można przeczytać, że odcinki pływackie mogą się trafić podczas całego rajdu, na różnych etapach, a co ważniejsze – teamy będą je pokonywać z całym wyposażeniem na danym etapie (np. rowerowym czy rolkowym). Można używać płetw, pływaczków, łapek i dmuchanych materacy. Trzeba je sobie jednak samemu przewieźć lub przenieść, co nie zawsze będzie się opłacało.
Zgłosić można się poprzez stronę organizatora do 7 sierpnia.
Koszty:
1-30 czerwca 600 zł od zespołu za trasę 300 km i 300 zł za 80 km
1-31 lipca 700 zł od zespołu za trasę 300 km i 350 zł za 80 km
1-7 sierpnia 800 zł od zespołu za trasę 300 km i 400 zł za 80 km
Za 50 km biegu na orientację zapłacimy odpowiednio 75, 85 i 95 zł.
Za 25 km z kolei 65, 75 i 85 zł.
Nagrody dla najlepszych
Pamiątkowa koszulka startowa
Pamiątkowa chusta typu Buff
Sprzęt na etapy kajakowe
Obsługa zadań specjalnych
Posiłek regeneracyjny na mecie
Uroczysta kolacja zakończeniowa
Nocleg w warunkach turystycznych
Komplet map
Biegacze natomiast w ramach świadczeń dostaną pamiątkowy gadżet, posiłek regeneracyjny, nocleg w warunkach turystycznych i komplet map. Najlepsi dostaną nagrody. Kolacja i chusta za dodatkową opłatą (10 i 15 zł).
WYPOSAŻENIE OBOWIĄZKOWE
a) Osobiste wyposażenie każdego zawodnika używane przez cały okres trwania zawodów:
– 1 x gwizdek
– 1 x czołówka (lub inna latarka) z zestawem baterii
– 1 x folia NRC (min. 200 x 150 cm)
– 1 x migające światło (białe lub czerwone)
– 1 x paszport lub dowód osobisty
b) Osobiste wyposażenie każdego zawodnika na etapy rowerowe:
– 1 x sprawny rower górski
– 1 x kask rowerowy lub wspinaczkowy
– 1 x przednie światełko dające białe światło widoczne przynajmniej ze 150 metrów (może być czołówka)
– 1 x tylne czerwone światełko
c) Obowiązkowe wyposażenie na etapy kajakowe:
– kajaki, wiosła, kapoki (dostarczone przez organizatora; można przekazać własne wiosła i kapoki)
d) Osobiste wyposażenie każdego zawodnika na etapy pływackie:
TRASA EKSTREMALNA: kapok/kamizelka ratunkowa dostarczona przez organizatora
TRASA PRZYGODOWA: kapok/kamizelka ratunkowa dostarczona przez organizatora
e) Osobiste wyposażenie każdego zawodnika na zadania specjalne (alpinistyczne):
TRASA EKSTREMALNA:
– 1 x uprząż
– 2 x karabinek zakręcany
– 2 x pętla z taśmy min. 60 cm
– 1 x przyrząd zjazdowy (gri-gri, kubek, reverso, uwaga: ósemka jest zabroniona)
– 1 x przyrząd asekuracyjny (prusik, shunt)
– 1 x komplet przyrządów do wychodzenia na linie (croll, basic, poignee; uwaga – tibloc zabroniony!)
TRASA PRZYGODOWA: sprzęt do wykonania zadań alpinistycznych dostarcza organizator
f) Obowiązkowe wyposażenie całego zespołu używane przez cały okres trwania zawodów:
– 1 x kompas
– 1 x telefon komórkowy
– 2 x bandaż dziany
– 2 x bandaż elastyczny
– 2 x gaza jałowa
– 1 x zestaw leków przeciwbólowych
WYPOSAŻENIE ZALECANE
a) Osobiste zalecane wyposażenie każdego zawodnika na etapy rolko-trekkingowy:
– rolki lub nartorolki, hulajnoga, deskorolka (o rozmiarze kół poniżej 110mm średnicy)
b) Osobiste zalecane wyposażenie każdego zawodnika na odcinki pływackie::
– płetwy
– łapki do pływania na dłonie
– deski do pływania
– materace
c) Inne wyposażenie
– pojemniki/torby na strefy zmian z depozytem (przepaki)
– ubezpieczenie NNW
WYPOSAŻENIE ZABRONIONE
a) Mapy inne niż dostarczone przez organizatora
b) GPS używany do nawigacji, z mapami (dozwolone jest używanie GPS do rejestrowania parametrów trasy)
Zachęcamy do zajrzenia do regulaminu zawodów!
Do tej pory na trasę długą zgłosiło się 11 teamów, na krótką 18.
Środa, 17 sierpnia
Od godz.15:00 – przyjmowanie zawodników w bazie zawodów
Czwartek, 18 sierpnia
Od 7:00 – przyjmowanie zespołów w bazie zawodów
12:00 – start Trasy Ekstremalnej (limit 55 godzin)
Piątek, 19 sierpnia
-rywalizacja na Trasie Ekstremalnej
-przyjmowanie zespołów pozostałych tras w bazie zawodów
Sobota, 20 sierpnia
7:00 – start Trasy Przygodowej (limit 12 godzin)
9:00 – start Tras Pieszych 50 km i 25 km
Ok. 16:00 – dekoracja zwycięzców Trasy Pieszej 50km i Trasy Pieszej 25 km
Godz.19:00 – zamknięcie mety Trasy Ekstremalnej i Trasy Przygodowej
Godz. 20:00 – 22:00 – uroczysta kolacja z ogłoszeniem wyników, pokaz zdjęć z rajdu
Od 22:00 – impreza
Niedziela, 21 sierpnia
Do 12:00 – wykwaterowanie uczestników z bazy zawodów
Więcej znajdziecie na stronie organizatora i na Fb wydarzenia.
Zostaw odpowiedź