W zeszłym roku ekipa napieraj.pl debiutowała ze swoją imprezą – Chudym Wawrzyńcem. Okazał się wystarczająco wycieniowany, żylasty i sękaty by nie bać się puścić go jeszcze raz w Beskid. Trasa? Taka sama – 50+ km lub opcja 80+ km z możliwością wyboru w trakcie biegu.
Na www.chudywawrzyniec.pl ruszyły już zapisy. I połowa limitu została wyczerpana (szykujemy się na max. 500 osób). Zatem zapraszamy do szybkiego wypełniania formularza.
Polana w okolicach Przegibka – fot. Piotr Dymus
Idea biegu? Ma być górsko, bez nawigacji, bez gigantycznych podbiegów. Całe przewyższenie jest podzielone na mnóstwo niewielkich wzniesień po 100 metrów czy nieco więcej. Trasa puszczona jest głównie wąskimi krętymi szlakami przy granicy ze Słowacją. Asfalt występuje tylko na pierwszych 6km po to by peleton mógł się rozciągnąć, potasować i nie przeszkadzać sobie w terenie gdy będzie wąsko.
Nie szukaliśmy najtrudniejszych szlaków. Raczej efektownych. W dobrą pogodę w kilku miejscach widać Tatry, a szczyty Małej Fatry towarzyszą biegaczy przez kilka godzin. Jak ktoś jest obeznany z topografią, może też rozpoznawać wierzchołki które pozostały mu do wbiegnięcia, bo dzięki ułożeniu trasy w pętlę – widać je jak na dłoni.
Zawodnicy mają do dyspozycji 2 punkty żywieniowe (1 na trasie 50+). Chcieliśmy by bieg nie był całkowitą wyrypą w nieznane. Natomiast mimo wszystko – pokonanie 30km w górach od punktu żywieniowego do kolejnego będzie wymagało przemyślenia zapasów wody i jedzenia.
W 2012 roku najszybszym zawodnikiem na trasie 80+ był Jacek Michulec i to on w tym roku będzie miał prawo startu z numerem 1. Bieg zajął mu 9 godzin bez 2 minut. Trasę krótszą (zwaną 50+, bo mającą około 53km) najsprawniej pokonał Piotr Hercog w czasie 4:45:15. Jeśli poziom zawodników się utrzyma (a powinien) – spodziewamy się nowych rekordów trasy. W końcu trudno by 2 razy z rzędu były fatalne warunki atmosferyczne i błoto.
Najważniejszą zmianą organizacyjną jest plan wprowadzenia automatycznego pomiaru czasu. Dzięki temu będziemy mogli śledzić wyniki na żywo.
Zobaczcie profile wysokościowe obu tras:
Kliknij na mapę by ją powiększyć (plik 5MB):
Zobaczcie relację z zeszłego roku
Zostaw odpowiedź