Długo wyczekiwana, trzecia edycja Biegu Granią Tatr odbędzie się 19 sierpnia. Trasa licząca 71 km i zbierająca ok. 5000 metrów w pionie znów poprowadzi uczestników szczytami Tatr Zachodnich. Zapisy ruszają w Walentynki!
Ekspozycja, dużo skał, luźnych kamieni, znaczne przewyższenia i zmienna pogoda. Wszystko to sprawia, że trasa Biegu Graną Tatr jest naprawdę wymagająca. Z pewnością to nie miejsce na debiut w ultra! Zresztą, organizatorzy zabezpieczają się przed uczestnikami o małym doświadczeniu ustanawiając biegi kwalifikujące do tatrzańskiej imprezy. Aby wziąć w niej udział, każdy z uczestników musi mieć ukończone w limicie czasu i na pełnej trasie wybrane biegi górskie i na ich podstawie zebrane 5 punktów kwalifikacyjnych do dnia zapisów. Te 5 punktów musi być zebranych w maksimum trzech biegach w latach 2014-2017. Lista biegów kwalifikacyjnych znajduje się na stronie imprezy. Są wśród nich np. Andorra Ultra Trail (trasa 170 km daje 3 punkty), Maraton Piasków, Ultra Rzeźnik, Ultra Janosik 110 czy Łemkowyna Ultra Trail. Mniej punktów, bo 2 dają np. Transgrancanaria, Bieg Rzeźnika, Bieg 7 Szczytów i Bieg 7 Dolin czy Niepokorny Mnich.
Jest też skromna lista biegów za 5 punktów – edycja 2015 Biegu Granią Tatr, UTMB, CCC i TDS. Na liście jest jednak wiele polskich imprez, więc doświadczeni ultramaratończycy nie będą mieli problemu żeby się zakwalifikować. Pod warunkiem oczywiście, że uda im się trafić do grona 300 szczęśliwców (lub 50 dodatkowych osób z puli na specjalne zaproszenie organizatorów). Z tym problem może być większy i żadne doświadczenie nie wystarczy. Trzeba się zdać na łut szczęścia w losowaniu. Zapisy zostaną uruchomione we wtorek 14 lutego o godz. 10 i potrwają do niedzieli 19 lutego do godziny 22.
Podrzucamy sporą porcję wieści o biegu.
Dystans – 71 km
Przewyższenia: około +5000 m/-4950 m
Limit czasu: 17 godzin 30 minut (limity na poszczególnych punktach znajdziesz poniżej)
Biuro zawodów, odprawa, wyjazd autokarów: Zakopane, Hotel COS, ul. Bronisława Czecha 1
Start: Dolina Chochołowska, Siwa Polana
Meta: Stadion COS, ul. Bronisława Czecha, Zakopane
Zakończenie: Stadion COS, Zakopane
Czwartek 17 sierpnia
Godz. 19:00 – odprawa wolontariuszy
Hotel COS Zakopane, ul.Br. Czecha 1 – Sala Konferencyjna
Piątek 18 sierpnia
W godz. 12:00-21:00 – rejestracja zawodników, wydawanie numerów, pakietów startowych
Godz. 19:00 – obowiązkowa odprawa zawodników
Biuro zawodów i odprawa: Hotel COS, ul.Br Czecha 1 – Sala Konferencyjna
Sobota 19 sierpnia
Od godz. 2:20 – zbiórka przy autokarach
2:30 – wyjazd pierwszego z autokarów z Zakopanego, kolejne wyjeżdżają co 10 minut aż do 3.15
Od 3:15 – weryfikacja sprzętu obowiązkowego, zdawanie depozytów na metę i wejście do ogródka startowego
4:00 – START (wspólny dla wszystkich zawodników)
13:00 – planowane przybycie najlepszego zawodnika, wydawanie ciepłego posiłku na mecie
21:00 – oficjalne zakończenie zawodów, wręczenie nagród (Stadion COS Zakopane)
Niedziela 20 sierpnia
– Dzień rezerwowy –
Poprzez stronę organizatora od 14 do 19 lutego 2017 r. Z listy osób zapisanych do 25 lutego wylosowanych zostanie 300 osób (dodatkowe 50 miejsc do dyspozycji organizatora). Wylosowane osoby mają 7 dni na opłacenie wpisowego. Po tym czasie, w przypadku braku wpłaty, do biegu zostanie zakwalifikowana pierwsza osoba z listy rezerwowej. Udział w biegach kwalifikacyjnych będzie weryfikowany na podstawie dołączonych linków do wyników w formularzu zgłoszeniowym.
Opłata startowa wynosi 280 zł +100 zł opłaty do TPN (opłata za udostępnienie terenu Tatrzańskiego Parku Narodowego) – w sumie 380 zł.
– pamiątkowa chusta
– wstęp do Wspólnoty 8 Wsi i TPN
– ubezpieczenie NW na czas zawodów, ciepły posiłek (dwa dania, także wegetariańskie plus deser) oraz owoce i ciastka na mecie
– worek na depozyt na metę
– przejazd autobusem na start oraz ewentualny transport busami w przypadku niezmieszczenia się w limicie lub zejścia z trasy
– zabezpieczenie ratownicze TOPR na trasie
– napoje (woda niegazowana, izotonie, cola) oraz przekąski (owoce, ciastka) w dwóch punktach odżywczych na trasie plus w jednym tylko z płynami na Wodogrzmotach Mickiewicza
– puchary i nagrody (finansowe i rzeczowe) dla najlepszych, losowanie nagród wśród wszystkich uczestników
– pamiątkowa koszulka „finiszera” oraz medal – dla osób, które ukończą zawody w limicie czasu.
Plecak lub nerka biegowa mieszcząca cały sprzęt obowiązkowy
Pojemnik na wodę o pojemności przynajmniej 1 litra (organizatorzy sugerują by mieć 2 litry płynów na każdy odcinek)
Latarka czołówka wraz z dobrymi bateriami
Włączony i naładowany telefon komórkowy (z roamingiem)
Dowód osobisty lub ważny paszport
Folia NRC o wymiarach przynajmniej 140 x 200 cm
Czapka lub chusta typu Buff
Rękawiczki (z zakrytymi palcami)
Kurtka wiatroodporna z długim rękawem (może być bez kaptura)
Gotówka w wysokości 20 zł
Gwizdek
Bandaż elastyczny i opatrunek jałowy
Potwierdzenie posiadania opłaconego ubezpieczenia obejmującego akcję ratowniczą na Słowacji (na dwa dni 19 i 20 sierpnia 2017 r.)
Numer startowy (przypięty z przodu, na piersi lub w pasie, zawsze widoczny!) – dostarczony przez organizatora
Mapa trasy – dostarczona przez organizatora
Brak którejkolwiek rzeczy z listy obowiązkowej w trakcie zawodów (od startu do mety) skutkuje dyskwalifikacją zawodnika lub przyznaniem kary czasowej. Wyjątek stanowi wydanie gotówki na trasie. Na odprawie w przeddzień zawodów zostanie ogłoszona ostateczna lista sprzętu obowiązkowego. W razie bardzo złych prognoz niektóre części wyposażenia zalecanego, będą obowiązkowe. W związku z tym należy mieć je ze sobą w Zakopanem.
Wyposażenie zalecane:
Kurtka wodoszczelna z kapturem – obowiązkowa w razie bardzo złych prognoz
Druga warstwa z długim rękawem (cienki polar lub inne) – obowiązkowa w razie bardzo złych prognoz
Długie spodnie wiatroodporne- obowiązkowe w razie bardzo złych prognoz
Kije trekingowe (teleskopowe lub jednoczęściowe).Wolno ich używać od Schroniska w Dol.Chochołowskiej (od 8km trasy). Na starcie kije muszą być przymocowane do plecaka lub nerki, grotami na dół
Trasa zostanie oznakowana na skrzyżowaniach szlaków i w punktach newralgicznych. Do oznaczenia użyte zostaną chorągiewki (trasery) koloru żółtego, natomiast skrzyżowane czerwone chorągiewki oznaczają zakaz przejścia. Niezależnie od oznaczeń, każdy zawodnik podczas całego biegu zobowiązany jest do posiadania mapy, którą otrzyma w pakiecie startowym.
Na trasie znajdą się dwa punkty odżywcze (Schronisko na Hali Ornak i Schronisko Murowaniec) oraz punkt tylko z wodą i izotonikiem (Wodogrzmoty Mickiewicza)
Nie ma możliwości zostawienia swojego depozytu na punkcie odżywczym. Jeden depozyt zostanie zawieziony na metę w Zakopanem.
Obowiązują limity czasowe. Po ich przekroczeniu zawodnicy nie mogą kontynuować zawodów i są zobowiązani do oddania numeru startowego sędziemu.
Limity na punktach:
Schronisko na Hali Ornak: godz. 10:30 (6 godzin 30 min od startu)
Schronisko Murowaniec: godz.14:00 (10 godzin od startu)
Wodogrzmoty Mickiewicza: godz. 18:00 (14 godzin od startu)
Meta: godz. 21:30 (limit 17 godzin i 30 min)
U wylotu Doliny Kościeliskiej i na Palenicy Białczańskiej na schodzących z trasy będą czekały busy (do dwóch godzin po limicie). Ze schroniska Murowaniec trzeba zejść na własną rękę do Kuźnic (ok.1,5 godziny marszem przez Boczań lub Jaworzynkę).
Na trasie oprócz sędziów w wyznaczonych punktach (w odblaskowych kamizelkach) będą także nieoznakowani sędziowie lotni.
Na mecie będzie przeprowadzona wyrywkowa kontrola sprzętu obowiązkowego. Sprzęt może być także sprawdzany na trasie.
Zakazana jest zorganizowana pomoc osób trzecich na trasie zawodów. Pomoc można otrzymać tylko przy punktach odżywczych (Hala Ornak, Murowaniec, Wodogrzmoty Mickiewicza) – w tzw. strefie pomocy. Nie wolno biec z tzw. zającem.
Członkowie klubu TKN Tatra Team oraz ratownicy TOPR są zwolnieni z wpisowego oraz wymogu zebrania 5 punktów kwalifikacyjnych.
Nie ma możliwości przekazania swojego miejsca „osobie trzeciej”.
Dowód ubezpieczenia obejmującego akcję ratowniczą po słowackiej stronie Tatr (w wersji rozszerzonej o udział w zawodach, obejmujący także dzień rezerwowy 20 sierpnia 2017 r.) należy dostarczyć organizatorom w trakcie odbierania pakietu startowego w biurze zawodów 18 sierpnia 2017 r. Brak ubezpieczenia na Słowację skutkuje niedopuszczeniem zawodnika do startu.
Zawody odbędą się bez względu na warunki pogodowe, ale ze względów bezpieczeństwa, w porozumieniu z TOPR, organizator może zmienić, skrócić trasę lub przesunąć zawody na dzień rezerwowy, którym jest niedziela – 20 sierpnia 2017 roku. W sytuacji przerwania zawodów klasyfikacja zawodników nastąpi na podstawie tzw. międzyczasów (w punktach odżywczych – pomiar elektroniczny) lub ostatnich czasów spisanych przez sędziów na trasie. W sytuacji kryzysowej (szczególnie: burze na dużym obszarze) zawody mogą zostać przełożone na inny termin. Zawodnikom nie przysługuje zwrot wpisowego.
Zostaw odpowiedź