Pnąc się pod Kubiesówkę można stracić nadzieję, że ten podbieg się kiedyś skończy. Mniej zaprawieni w bojach biegacze potrzebują się od czasu do czasu zatrzymać by złapać oddech, albo chociaż przejść do spokojnego marszu.

Pobieranie

Choć droga jest wyasfaltowana, a w wyższej części tworzą ją perforowane betonowe płyty, jest stromo i wymagająco. Tak wygląda pierwsze 1,5 kilometra od kościoła w Glince niemal na samą górę. A później zaczyna się bardzo wdzięczna część treningu. Łagodne góra dół – to po łąkach, to pod osłoną świerkowego lasu. Sama bacówka na Krawców Wierchu, tuż poniżej szczytu, jest miejscem, w którym warto się na chwilę zatrzymać. Klimatyczny drewniany budynek wygląda bardzo zapraszająco. Przy dobrej pogodzie z Hali Krawculi roztacza się przepiękny widok na Tatry. Można go kontemplować przy kubku gorącej herbaty przez okno, siedząc w ciepłym wnętrzu schroniska. Sto, może dwieście metrów dalej jest już szlak graniczny. W prawo można nim dojść do Przełęczy Glinka, w lewo do Trzech Kopców i dalej na Rysiankę, Romankę, gdzie tylko wzrok i nogi poniosą. Tam i z powrotem wychodzi ok. 11 km i 450 m przewyższenia. Można się uwinąć w trochę ponad godzinę, do dwóch.

Relive ‚Morning Sep 18th’


Garmin Connect

O trasach:

Łatwiejsze, trudniejsze, dłuższe, krótsze – wśród drzew i z widokami. Mamy dla Was niemal 20 tracków tras biegowych z Beskidu Żywieckiego. Obiegał je drugi zawodnik tegorocznego Chudego Wawrzyńca na dystansie 50+ km – Rafał Bałaś. Oto pierwsza z nich. Resztę znajdziecie w dziale: trasy biegowe.

Trasy zostały wytyczone tak by zaczynały się i kończyły w jednym punkcie, gdzie można zostawić samochód. Mają różną długość i trudność. Prowadzą po najciekawszych ścieżkach regionu, zahaczają o dodatkowe atrakcje, dla tych, którym zależy na czymś więcej niż solidnym treningu w górskiej scenerii. W Beskid Żywiecki łatwo dotrzeć z wielu miejsc w Polsce, dzięki dobrym połączeniom (trasie Katowickiej, obwodnicy Bielska-Białej i trasie na Zwardoń), co czyni te góry wyjątkowo dobrymi na weekendowy wypad i dobry trening podbiegów i zbiegów. Przy każdej z tras znajdziecie krótki opis, mapę i profil oraz link do Garmin Connect Rafała Bałasia. Częstujcie się! Życzymy udanego treningu!

O Autorze

Magdalena Ostrowska-Dołęgowska

Dziennikarz sportowy, przez lata redaktor naczelna magazynbieganie.pl, biegaczka, zawodniczka rajdów przygodowych. Ultramaratonka, która ma na swoim koncie udział w prestiżowych imprezach, m. in. Marathon des Sables, Transalpine Run, CCC, Transgrancanaria czy Marathon 7500. Jedyna Polka, która ukończyła słynną angielską rundę Bob Graham Round. Promotorka biegania ultra w Polsce i współautorka książki "Szczęśliwi biegają ULTRA".

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany