Tegoroczne DyMnO zakończyło się już tradycyjnie wielkim sukcesem organizacyjnym, co na naszym forum podkreśliło wielu zawodników. Gratulujemy organizatorom ! Ale oczywiście największe gratulacje należą się zawodnikom którzy wygrali. Trasę Ekstremalną czyli rajdową najszybciej w nowej formule pokonał zespół Orienteering.waw.pl w składzie Sabina Giełzak i Marcin Krasuski. „Lekko” wydłuzoną trasę rowerową najszybciej pokonał Paweł Brudło. Natomiast pieszą 50-kę z pięknym czasem 5:19 najszybciej pokonali Andrzej Buchajewicz i Piotr Chyczewski.

 

Wyniki pozostałych zawodników (jeszcze nieoficjalne) znajdziecie tutaj.

dymno

 

Jak wynika z zeznań świadków formuła samodzielnego sposobu wyboru środka lokomocji do zaliczania punktów wielu osobom przypadła do gustu, choć komplet 100 punktów przeliczeniowych udało się zebrać tylko 4 ekipom. Podobne trudności z zaliczeniem całej trasy wystąpiły u rowerzystów i też tylko 4 najlepszych zgarnęło wszystkie punkty. Łatwiej. Na trasie pieszej zaliczyć wszystkie punkty było łatwiej i zrobiło to większość zawodników, wielu w bardzo dobrym tempie.

Organizatorzy zebrali na swojej stronie wiele linków do relacji i zdjęć.

My tradycyjnie szczególnie polecamy zdjęcia Piotrka Siliniewicza www.silne-studio.pl.

 

Zwycięzcy poszczególnych tras:
zdjęcia organizatora

dymno

dymno

dymno

Zdjęcia z rywalizacji:
www.silne-studio.pl

dymno

 

dymno

dymno

dymno

dymno

 

 


 

 

logo dymno

Dziś wystartowało DyMnO, czyli XIV Długodystansowy rajd na orientację. Zawodnicy rywalizują jak zwykle na Mazowszu, tym razem w Starym Bosewie. Wszystkie trzy trasy główne solidnie obsadzone: na pieszej pięćdziesiątce ponad 100 zawodników, niewiele mniej (prawie 90 osób)  na 120 km trasie rowerowej i około 20 teamów na trasie ekstremalnej. W tym roku bardzo ciekawą formułę rywalizacji przyjęto na trasie rajdu przygodowego – punkty kontrolne mają przypisane punkty wagowe, przyznawane w zależności od sposobu ich zaliczenia: pieszo lub rowerem.

 

 

dymno

Dokładniej wygląda to tak:

Trasa ekstremalna składa się z dwóch części: pieszo/rowerowej oraz kajakowej. W części
pieszo/rowe

rowej zespoły same decydują, które PK potwierdzają pieszo, a które rowerem. Zmiana
dyscypliny w tej części odbywa się w bazie rajdu. Związane jest to również z zamianą karty do
potwierdzania punktów (karta za rower).
Na starcie częś

ci kajakowej wymienia się posiadaną przez zespół kartę (rowerową bądź pieszą) na
kajakową. Po skończeniu kajaków kartę zamienia się z powrotem.
Przy rejestracji w sekretariacie zespoły otrzymają karty startowe rowerowe. Przez pół godziny przed
startem i w czasie trwania zawodów będzie można je wymienić na karty piesze, po obowiązkowym
zdaniu rowerów do strefy zmian. Mapy będą wydawane godzinę przed startem.
Celem zespołu jest zdobycie 1

00 PP + ZS w jak najkrótszym czasie.
PK można potwierdzić na kilka sposobów:
w części pieszo-rowerowej
pieszo – 4 PP za każdy PK
rowerem – 2 PP za każdy PK
w części kajakowej
kajakiem – 2 PP za każdy PK naniesiony na mapę, 1PP za PK na OS.
Każdy PK będzie liczony drużynie tylko raz, w najkorzystniejszej interpretacji. Czyli podwójne
podbicie, zarówno na karcie pieszej jak i rowerowej będzie się liczyło jak PK zaliczony pieszo.
W przypadku zdobycia mniejszej liczby niż 100 PP, za każdy „brakujący” PP będzie naliczona kara
30 min.. Za brak lub błędne wykonanie ZS będzie naliczana kara czasowa. Wykonanie ZS nie zwiększa
liczby PP zdobytych przez zespół.
Aby zaliczyć trasę należy zebrać co najmniej: 8 PP pieszo, 8 PP rowerem, 8 PP kajakiem.

Definicje:

PK – punkt kontrolny. Fizyczny lampion z perforatorem umieszczony w terenie.
PP – punkt przeliczeniowy. 1PK może być równy 2 lub więcej PP.
ZS – zadanie specjalne
OS – odcinek specjalny

dymno kajak

O Autorze

Adam Foland

Nawigator napieraj.pl. Startował w pierwszym rajdzie zorganizowanym na polskiej ziemi. Poza AR trenuje głównie orientację: w biegach, na rowerze i na nartach. Pasjonuje się wspinaczką w skałach i górach, chodzeniem po jaskiniach, startuje również w maratonach rowerowych i rogainingach.

Podobne Posty

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany